.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چهار استانی که فضای کسب و کار در آنها مناسب نیست

مرکز پژوهش‌های مجلس نتایج پایش فضای کسب و کار کشور در بهار سال 90 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات محیط کسب و کار به ارزیابی وضعیت مولفه‌های محیط کسب و کار و عملکرد دستگاه‌های حکومتی مرتبط با کسب و کار پرداخت.

براساس این گزارش، 229 تشکل اقتصادی از 31 استان کشور به پرسشنامه این مطالعه در بهار 1390 پاسخ داده‌ و مجموعاً نمره محیط کسب و کار را در ایران،6.07 از 10 (بدترین حالت) ارزیابی کرده‌اند.

در این گزارش، تشکل‌های اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری بدترین ارزیابی را از مولفه‌های کسب و کار ارائه داده‌اند. پس از آن، تشکل‌های اقتصادی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خراسان شمالی ارزیابی نامساعدتری از مولفه‌های ملی محیط کسب و کار داشته‌اند.

بهترین ارزیابی از مولفه‌های محیط کسب و کار نیز به ترتیب توسط تشکل‌های اقتصادی استان‌های اردبیل، اصفهان، قم و گلستان انجام شده است.

این گزارش درخصوص تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در این محیط‌ها بیان داشت: نتایج پاسخ‌ها نشان می‌دهد که 65.7 درصد تشکل‌های مشارکت‌کننده معتقد بودند که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌های بنگاه‌هایشان را زیاد و خیلی زیاد افزایش داده است.

همچنین، بیش از 79 درصد از تشکل‌های اقتصادی بیان داشته‌اند که دولت، افزایش هزینه بنگاه‌های عضو تشکل‌شان را جبران نکرده است و فقط 9 درصد از تشکل‌ها بیان داشتند که دولت افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را تاحدودی جبران کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.379 seconds.